Академ доброчесність

16 грудня 2024 року на факультеті фізичної культури відбувся круглий стіл із питань академічної доброчесності: «Академічна доброчесність: виклики, проблемні аспекти та відповідальність учасників освітнього процесу».

Організував роботу круглого столу доцент кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання, член комісії з питань академічної доброчесності Вадим Зданюк.

У своєму вступному слові Вадим окреслив цілі та завдання заходу, спрямовані на всіх учасників освітнього процесу. Особливу увагу приділив необхідності поглиблення розуміння важливості академічної доброчесності в освітньому процесі, обговорення сучасних підходів до її забезпечення та розгляду конкретних прикладів із практики. 

Спікер розповів, що в університеті розробили нормативно-правову базу, із якою мають бути ознайомлені всі учасники освітнього процесу. Зокрема, ця інформація розміщена на офіційному сайті в рубриці «Університет» (сторінка «Академічна доброчесність»). Роботу в університеті щодо реалізації політики з питань академічної доброчесності проводять системно і безперервно.  Вадим Зданюк наголосив на тому, що в К-ПНУ проводять опитування щодо дотримання академічної доброчесності, формують плани заходів щодо популяризації академічної доброчесності на всіх факультетах/начально-науковому інституті, зокрема й на факультеті фізичної культури. Якщо в науково-педагогічних працівників виникають питання щодо порушень правил академічної доброчесності, вони завжди можуть звернутися до комісії з питань академічної доброчесності.

Присутні більш детально ознайомились із нормативними документами («Кодексом академічної доброчесності Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (нова редакція)», «Положенням про дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними, науковими працівниками та здобувачами вищої освіти в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка (нова редакція)»); основними принципами академічної доброчесності, якими повинні керуватись учасники освітнього процесу; переліком проблем, із якими можна звернутись до комісії, та процедурою самого звернення; детально висвітлив правила, які передбачені «Кодексом академічної доброчесності Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (нова редакція)»; розтлумачив, що таке «академічний плагіат», «самоплагіат», «фальсифікація», «фабрикація», «необ’єктивне оцінювання», «хабар», «обман» тощо. 

У результаті проведеного круглого столу «Академічна доброчесність: виклики, проблемні аспекти та відповідальність учасників освітнього процесу» науково-педагогічні працівники поглибили свої знання щодо ключових принципів і понять академічної доброчесності в освітньому процесі, а також ознайомилися з основними правилами й видами відповідальності за можливі порушення.