Тиждень академічної доброчесності на факультеті фізичної культури

Напередодні відзначення Міжнародного дня академічної доброчесності 20 жовтня 2022 року у конференц-залі К-ПНУ відбувся вебінар «Дотримання правил академічної доброчесності учасниками освітнього процесу». Організували захід науково-педагогічні працівники кафедри спорту і спортивних ігор Майя ЗУБАЛЬ та Ірина РАЙТАРОВСЬКА.З огляду на те, що частина здобувачів вищої освіти наразі навчається дистанційно (у зв’язку з безпековою ситуацією), вебінар проходив у змішаному форматі.

Загалом на зустрічі були присутні понад 70 учасників освітнього процесу,  викладачі, декан факультету фізичної культури Іван Стасюк, директор бібліотеки Людмила Климчук, член комісії з питань академічної доброчесності Зореслава Шевчук та заступник голови Комісії з питань академічної доброчесності Вадим Зданюк.

Більш детально про презентаційні матеріали доповів  Вадим Зданюк, заступник голови Комісії з питань академічної доброчесності. Вадим Володимирович ознайомив присутніх із нормативними документами («Кодексом академічної доброчесності Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (нова редакція)», «Положенням про дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними, науковими працівниками та здобувачами вищої освіти в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка (нова редакція)»); основними принципами академічної доброчесності, якими повинні керуватись учасники освітнього процесу; озвучив перелік проблем, з якими можна звернутись до Комісії, та процедуру самого звернення; детально висвітлив правила, які передбачені «Кодексом академічної доброчесності Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (нова редакція)»; розтлумачив, що таке «академічний плагіат», «самоплагіат», «фальсифікація», «фабрикація», «необ’єктивне оцінювання», «хабар», «обман» та інше.

Також Вадим Володимирович розповів про те, що відповідальність за дотримання принципів академічної доброчесності є особистим обов’язком кожного учасника освітнього процесу університету.

Під час розповіді виникла цікава дискусія щодо проблемних моментів, здобувачі вищої освіти ставили запитання, моделювали ситуації тощо. Вебінар був насичений емоціями та вільною атмосферою, що стимулювало учасників до активного обговорення питань.

Підсумувала зустріч Людмила Климчук, директор бібліотеки, кандидат історичних наук. Вона зупинилась на питаннях інформаційної підтримки з розповсюдження правил академічної доброчесності, а також організації і проведення кампаній щодо попередження проявів недоброчесних практик.